Sunt eller inte sunt?

Läser på forum där en tråd handlar om huruvida man slagit sitt barn eller ej och vidare huruvida man anser barnaga vara legitimt i uppfostringssyfte. Jag är lite forumskadad, ja. Jag läser dessa trådar (utan att någonsin kommentera - jag tror nämligen inte det är värt det. Istället skriver jag blogginlägg om det) lite då och då som någon form av realityunderhållning istället för dokusopor i olika former och färger. Nå, till saken. En diskussionsdeltagare hade postat denna bild som ett första inlägg från dennes sida i debatten:

Deltagaren möttes av spott och spe och svordomar, förkastande och dömande. "Fyfyfy!! Man skojar INTE om barnmisshandel! Man kan INTE posta en sån här bild! Usch och ve och hemskanskest hemskanske!!!"

Ungefär så.

Deltagaren förklarade lite lojt vidare i tråden att det var menat som lite självdistansierad humor - jag tolkar det som samma typ av humor som när man skämtar om judar eller negrer eller andra rasistiska skämt som inte är riktigt PK. Jag väljer att avstå från att uttala mig om vad jag egentligen tycker om den sortens humor, om det nu är roligt eller inte. Däremot tänker jag uttala mig om de övriga forumdeltagarnas följande diskussion som gick ut på att de suttit och tittat på ett klipp på you-tube som handlar om barnmisshandel - BARA FÖR ATT PÅMINNA SIG OM HUR HEMSKT DET ÄR! OM och OM och OOOOOOM igen.

Mitt uttalande:

HÄR snackar vi om inte helt sunda människor med liiiite för mycket agression i botten.

//Anna, lite lam.

Kommentarer
Postat av: Margrethe

Bra där! Håller helt med dig ang vad som är sunt i de olika beteenden!!

2011-06-24 @ 09:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0