Safety first!

Min dotter korrigerar min fru när frun leker "fel" med bilarna. Isa blir en minihitler med Cesar Romano metoder som figret förstärkt med ett "Scchhh". Annars har hon berättat för mig att jag gör fel idag och att Anna bara får titta på när Isa lekar.

Själv har jag städat bilen till den förbannelsen idag. Fattar inte varför jag måste städa den så noga när vi ändå kommer att smutsa ner den under semestern? Men, men frun vet bättre som hon brukar säga. Köpte en flytväst till familjen idag inför den kommande båtsemesterna. Min tanke med det är att vi spar pengar på att inte köpa en flytväst var utan att vi lottar vem som får den. Nu vart det mig lotten föll på så att jag kommer hålla mig flytande. Sen har det andra positiva bieffekter. Jag som är starkast kanske kan hjälpa dom andra i ett sådant läge också. Den kostade hur som helst 225 spänn, en billig livförsäkring kan jag tycka. Alla som är på sjön borde ha en.

Nu behöver vi bara 1 C- sträng i nylon för att semestern skall falla på plats, samt någon som kan stämma en gura./Patrik, som trubaduren.

Kommentarer
Postat av: Bror

Hmmm... C-strängar växer inte på träd direkt. Fast det är kanske inte en gura som du syftar på.

2011-06-25 @ 21:12:35
Postat av: Patrik

Jo, det är faktiskt en vanlig Fender, eller Ibanez jag menar. Sen vilken sträng det är har ni fagra fru bättre koll på. Jag sköt fritt ur minnet då jag skrev det där.

2011-06-25 @ 21:36:31
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Stefan

Glöm inte fendern

2011-06-25 @ 21:37:09
Postat av: Patrik

Tack Stefan, du tog den! Var lite orolig att den skulle gå världen förbi.

2011-06-25 @ 21:45:00
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Stefan

40 sekunder... Kommer ha svårt att sova inatt.

2011-06-25 @ 23:52:49
URL: http://fysbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0