Rapporten som aldrig kom...



Appropå springa, igår slog jag mina tidigare rekord i löpning. Jag (tillsammans med min fromma fru) avverkade 8,6 km springandes! För att sätta detta i perspektiv, den 10 maj i år när jag sprang första gången så bröt jag efter 500 meter och fick gå pga nära döden upplevelser orsakade av syrebrist och plötslig muskeldöd. Mer perspektiv, jag har aldrig i mitt liv sprungit längre än 6,5 km i sträck innan!! Nu är jag, eh, något äldre än vad jag har varit tidigare (mer logiska statement) och klarar ändå detta!! Mallig jag är!

Nu har jag lärt min späda kropp hur den skall agera vid löpning. Nu består utmaningen att övertyga mitt huvud att löpning is the shit! Så här går tankarna när jag springer så här låååånnnnnggggtttttt.

- Innan jag börjat: Fan vad ont jag har, skit väder (för varmt, för kallt), har ätit för dåligt, tar en kortare sträcka än väntat, bla bla bla.

- Innan andra andningen (ungefär innan 800m): Idag går det trögare än vanligt, om jag bara klarar mig till X- antal km så kan jag gå sen, osv osv. Mao där börjar förhandlandet med mig själv för att rättfärdiga ev tidiga stopp.

- Efter andra andningen (ca mellan 800m- 1400m): Fan va grym jag är idag tar jag nog dubbla varvet.

- Därefter (efter 1400m): Luft, luft LUFT!!! Mer förhandlande, en liten gnista av envishet som gör gällande att det vore nog bra om jag fortsatt.

- OSV: Random förhandlande tex 2,5 km är jättebra det räcker eller jag kan gå 100m bara jag klarar mig runt nästa krök osv. 

- Strax innan mål: Jag bryter, phu...nu...stön..Slutar springandet 2 steg innan målmärket. 

- 3 minuter efter målgång: Fan va grym jag är undrar om jag skall ta ett varv till! 

Men på något sätt så har jag ändå alltså lyckats hålla igång och till och med blivit BRA på det här, pannben är nog inte så dumt ändå. 

PS: Igår hade jag "Midnatt råder" i huvudet under löpningen, va fan betyder det?? någon?? 

/Patrik, rådvill men stark!  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du tänkte nog (undermedveten) att tempot var alldeles för långsamt (inte framme för än till lucia).

2011-07-06 @ 23:18:15
Postat av: Patrik

Väldigt elakt...Men tempot var (enligt mitt hjärta) lite för högt.

2011-07-06 @ 23:46:18
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Margrethe

Du menar den om tomtar? "Trippar fram på tårna"? Men löpningen gick bra, väl......tip tap, tip tap, tippetippetiptap? :)

2011-07-07 @ 14:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0