Mona, Mona Mona

Inte för att jag är sosse, inte för att Mona Salin står högre upp på min lista av bra människor än vad Idi Amin gör. Utan för att jag i mitt liv försöker vara lite konsekvent och för att jag vill att dom får stryk på rätt sätt, dvs i valet, på politiska grunder.

Av dessa anledningar så tycker jag att debatten som blåste upp kring Mona Salins väska är futtig. Folk retade upp sig över att Mona skyltade med en LV- väska och att det sticker i ögonen på hennes "fattiga" väljare. I ett land med arbetslöshet och klyftor så kan hon väl inte, som ett folkets represenTANT skylta med sådan rikedom? Jo, det kan hon, för vem vet inte att en rikstadsledarmot tjänar 60-70000 i månaden, utöver det så gör hon sig säkert en hacka på att vara sossepamp. Att hon då för (vad vi får hoppas) köper en väska som hon vill ha för en ynka 7-8% av hennes månadsinkomst kan väl knappast överaska någon. Att hon skulle köpa en väska på HM för 78kr är löjligt, vilken annan människa med en sådan inkomst skulle avstå ifrån det som finns inom räckhåll bara för att det skulle störa någon som inte tjänar lika mycket är fånigt och småaktigt. Tro mig, hade jag en sådan inkomst skulle ingen tveka på att det gick bra för mig.

Det lustiga är att hon i denna handling visar sig vara väldigt mycket mer blå än vad folk hade väntat sig, skulle inte förvåna mig om det är en mediastrateg bakom inköpet./Patrik, Mona 4 oppositionsledare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0