Frågesportsrescension numero 2

Har ni sett det där "Vem vet mest?" på svt? Det brukar jag se inne hos grannen ibland. Programledare är Rickard Nånting och det är han som är den stora behållningen med programmet. Att han slutade på bingolotto till förmån för Lotta Engberg är en skymf för mainstreamtrivselfredagsmysprogramledarna (jo, det är ett ord - jag uppfann det nyss). I vilket fall som helst är det halv till helsvårt att koncentrera sig på programmet i fråga när man hela tiden funderar på två saker:

Ett: Vem i glödheta helvetet stylar Rickard?! Hans v-halsar är djupare ringade än Elvis är död och det i sig borde sätta sprätt på alla varningsklockor tycker man.

Två: Hur kan Rickard veta alla svaren?! Han verkar ju så himla klok och rapp och han kan tydligen allt i hela världen. Jag har säkert sett ett hundratal frågeprogram med karln och han vet alltid vem som svarar rätt eller fel.

Nu har jag löst den ena gåtan. Nummer två. Alltså, Rickard kan inte alla svaren. Han har en liten manick, typ som en hörapparat, i ena örat, och i den får han alla korrekta svar upplästa av en gubbe som sitter i ett helt annat rum. Det fungerar ungefär som en mobiltelefon tror jag. Detta borde ha gett mig ro men det ger mig egentligen bara ytterligare huvudbryderier. Nämligen - hur kan gubben i det andra rummet då veta alla svar? Och om det fungerar ungefär som en mobiltelefon den där magiska öronmackapären - blir det inte oerhört dyrt att ringa hela programtiden ut? Fast dom kanske använder comviq kompis eller telia vänner eller nåt? Den viktigaste frågan återstår dock: VEM STYLAR HONOM?????

//Anna, riktigt brydd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0