Nu köper vi en ny bil...nästan.

Idag har jag kollat på en ny bil. Det var smärtsamt att inse att jag (oki då, VI) faktiskt nästan skulle ha råd med en ny alt nästan ny bil, bara nästan. Det smärtsamma är att jag är skolad av dåliga erfarenheter då det gäller bilaffärer och jag är helt enkelt för feg.

Men skulle jag...

Skulle jag lägga snuset i papperskorgen en gång för alla så skulle vi faktiskt ha råd. Skulle jag få en lagom till häftig löneförhöjning nu när jag faktiskt har klivit upp ett litet steg så skulle vi faktiskt ha råd. Nu när vi har flyttat så har vi ca 2500- 3000kr mindre i utgifter varje månad vilket innebär att vi egentligen har råd. Skulle jag byta ut några uteluncher varje vecka till matlåda så skulle vi faktiskt ha råd. Skulle vi ha en bil som drar ungefär hälften av den soppan jag kör upp varje månad så skulle vi egentligen ha råd.

Damn you cowardness!!! /Patrik...väldigt sugen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var många SKULLE, med där ;-P

2010-02-09 @ 20:25:26
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Patrik

Mmmm...men det SKULLE vara välldans roligt med en V50!!!

2010-02-09 @ 20:42:41
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: jesper

Det är bara att köpa tycker jag.

2010-02-10 @ 11:30:46
Postat av: Patrik

Jesper du är och förblir i kylan när det gäller att vara stöd i mina bilköparprocesser. Jag åberopar Patrik VS Rouge Dé Merdé.

2010-02-10 @ 12:17:56
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag tycker du kan fråga bilförsäljaren om du har nog ekonomi. De brukar vara duktiga på att säga att man har det.

2010-02-14 @ 12:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0