Kategoriseringsfasen

Det blir lite skralt på de flesta fronter för min del till förmån då för min lilla dott som blir alldeles utom sig av förtvivlan om jag lämnar hennes kropp för ynka tio sekunder. Jag har en sån där bok som mammor ska ha, så att man förstår alla barnets utvecklingsfaser och det förefaller troligt att ungen nu är i "kategoriseringsstadiet". Och eftersom det står i boken att man ska hjälpa barnet i de olika faserna så övar vi såklart på kategoriseringar idag. Man måste ju göra som det står i boken!

Idag har vi gått igenom och kategoriserat:

Föredettingar: Tomas Brolin, Göran Persson, Britney Spears och Pappas ex-flickvänner.

Väder: Skitväder, snöhelvete, lappmögel och dyngsnö.

Humor: Stefanskämt, buskis, bellmanhistorier och mammas skämt (roliga skämt).

Saker man kan vara rädd för: Centimeterlånga avstånd från mamma, höga ljud när man ska sova, att katrinplommonen är slut och att ha ätit för många katrinplommon.

Det börjar ta sig riktigt bra. Isa ville bara ändra det där med "Mammas skämt" till "Våra skämt".

//Anna, utvecklare.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag hoppas att du inte indoktrinerar din dotter så hon tror att jag har en inte så smakfull humor.

Mammaskämt är förövrigt inte alls roliga.

2010-02-07 @ 11:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0