Föräldrarskolan del 2 (Att: Valfri mammgrupp)



Har för mig att vi för ett år sedan körde del 1 i den här serien. Här kommer iaf den efterlängtade tvåan för er som har stannat av i era "parentingskills".

Här är ett tydligt tecken på att det här med jämställdhet inte är helt ok i alla lägen.



Så här kan man göra, det kanske till å med har hänt, men då var babywipsen faktiskt slut.



Det här kan vara lite av en balansgång. Mitt råd är helt enkelt att göra det som krävs för ett skratt.



Mm, det här är lite av en fälla. Anna har faktiskt prövat det här 1 gång, men man gör det bara en gång. (Isa hade skitit ner sig).



Vissa föräldrar satsar mer på den här softare "kompis" stilen. Tror dock att det finns vissa svårigheter med diciplinen involverade i den metoden. Isa har just lärt sig innebörden av ordet NEJ, och hon gillar det inte. Kanske ändå skall pröva det där.



På den här bilden har jag ännu inte lyckats hitta något fel...Kan vara att en plattTV är att rekomendera, kanske är det en sån där bild som man skall stirra på ett tag så framträder något?



Det här är något som Isas moster brinner för, eller brinner och brinner, hon är fanatsik. Jag har dock aldrig fattat hur väskan skall få plats på mesen. (red anm: Mes är ramen på en ryggsäck).

Så, där hade ni lite tips på vägen. Vi har mer så håll ögonen öppna./Patrik, fullfjädrad förälder.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahahahaha så jävla bra!

Den med hur man kollar blöjan

är ju inte riktigt helt korrekt tycker jag,

sätter man ett finger där bak så kan det

mycket väl sluta kletigt.

Jag tycker att hundmetoden är den bästa!



Annars finner jag inga fel =)



Pussa på Isa från den kloka fastern

som valt att ha en hel drös katter hemma,

därav så klok ;-)

2010-02-07 @ 20:59:55
URL: http://ionlywish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0