Frode rules.

Cecilia Frode avrättade Petra Mede igår på Roast. Det var egentligen Markoolio så skulle trackas med när Cecilia tog till orda så vände hon sig nästan enkom till Mede. Det var som att jag talade igenom Frode, allt jag har retat mig på under programserien fick hon ur sig. Detta inkluderar att Mede bara fäller fåniga oneliners, gärna med kuk eller fitta- anknytning. Men även att hon är fånig och inte riktigt platsar (jag läste lite mellan raderna). Hon gjorde det som ett retorikproffs där hon började med att berömma Mede för dennes klänning och för dennes tydlighet, sen vände det sakta under framförandet. Vid slutet rann den inbicilla attityden av Mede och hon satt mållös och blottad. Fullkomligt tillintetgjord.

Det märkliga i efterspelet och i Medes reaktion är att folk verkar tycka att det var taskigt gjort? Vänta nu här, Roast är ju ett program där man skall mobba andra. Detta gör ju även den sk panelen. Det som stör folk här är nog att Frode gjorde det så jävla snyggt att det gick igenom det där tuffa skalet som Mede försöker hålla uppe. Det som stör är att hon faktiskt var trovärdig till skillnad ifrån de andra roastningarna under serien. Jag älskar det då Mede i mina ögon är fånig och omogen samt helt saknar finess. Att jag älskar Frode nu mera beror på att hon är allt som Mede inte är./Patrik, impad över megadizzen. 

Kommentarer
Postat av: unga faster

Frode skämde ut sig!! Det är trots allt ett humorprogram! Sen finns det ju olika uppfattning om vad humor är, men Frode var ju enbart där för o peta Mede i ögat verkade det som, kan hon inte gjort det över en fika det där var ju bara pinsamt att se på!

2009-10-20 @ 12:22:32
Postat av: Patrik

Lite motsägelsefullt där, ja det är ett humorprogram och ja smaken är olika. Jag tycker tex att det var skitroligt!! Samt en anings smartare.

2009-10-20 @ 14:16:00
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Älsta Sis

Måste erkänna att 1: jag gick in och såg klippet efter att ha läst detta, och 2: jag tyckte också hon rulade! Fast jag gillar att hon vågade dissa hela gänget, ja, hela grejen. Men så är ju skådespelare coolare också (tycker jag då).

2009-10-20 @ 19:19:32
Postat av: Patrik

Malin:



Du lär ju isf även kolla in när Fredrik Wikingsson rostade Magnus Betner veckan innan. Jag då som råkar falla utanför normalfördelningen då det gäller Betner (dvs jag tycker han bara säger självklarheter och på det drar billiga poänger) tycker att det nästan var lika kul som Frode.

2009-10-20 @ 21:54:15
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0