Elefanter är inte att leka med.

Vi ska på sin höjd ha en get, eller en hund när vi köper hus någon gång i framtiden. Men i USA får man ha lite "tuffare" djur. Där kan man ha licens på att ha allt ifrån apor till elefanter. Läste i Prevda att en ägare av en svartbjörn hade dödats nu i veckan då hon hade gått in i buren. Som alltid så slutar det sällan bra för djuret heller, den sköts av en granne, den sköts för att den hade varit björn.

En liknande händelse redovisades också i artikeln. En man hade förra året dödats av sin liger (hälften lejon/tiger) på 450 kg. Min tanke är alltid när jag ser människor som håller sig med stora rovdjur att det mer är en fråga om när än om om. Därför skulle jag aldrig simma med hajar, klappa tigrar (sorry syrran jag tycker det är korkat) eller gå in till min ätandes liger. Det som sätter oss högst på näringskedjan är inte våra tänder, det är vår hjärna, vår förmåga att undvika situationer där vi är lite för nära stora djur som med en nysning kan ha ihjäl oss. Så när vi kopplar ur hjärnan så har vi automatiskt gjort oss till föda eller leksaker för dessa djur. Det finns faktiskt kramdjur med batterier som är minst lika söta./Patrik, tycker inte om för stora elelr för små djur.

Kommentarer
Postat av: Elton

I Ryssland ska det enligt uppgift inte finnas några lagar på vilka djur man får och inte får ha som husdjur. Spana in länken nedan vetja!



http://englishrussia.com/?p=3163

2009-10-07 @ 12:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0