Dagens gnällvisa

Är det som en jävla trend att det ska vara kallt överallt när hösten kommer?? Ja, utomhus fattar jag liksom korrelationen men inomhus?! Matbutikerna är svinkalla, klädbutikerna är dragiga och alla som äger sina hus eller lägenheter har skitkallt!! Jag har dessutom ett av flera konstiga fel sedan barnsben som gör att jag får en massa, stora utslag som utvecklas till sår på ben och bål när det är sådär kallt. Det är inte så najs! Att sen människor vill spara pengar på att inte elda ordentligt är väl förståeligt på ett vis men varför är det så satans kallt i lägenheten också?! Jag bränner gärna pengar på att slippa frysa. Att vara frusen är att inte ha ett drägligt liv...

Igår handlade vi upp alla Patriks pengar med att bl a besöka Edsvalla och en nyöppnad outlet-butik. Det var inte riktigt lika stort som Barkaby, sthlm. Bara nästan... Och fördelen var at man fick parkera gratis här och därmed slapp vi ytterligare 300 spänn i p-böter.Vi åkte därifrån med lite sköljmedel, shampo, lite kläder och två stor frågor att besvara:

1: Varför väljer man, som säljare, att pitcha en skjorta genom att berätta att Ingvar Oldsberg har en exakt likadan?

och

2: Hur tänker man sig få någonting sålt i en secon-hand butik genom att förtälja sina kunder att två av ens anställda ligger svårt sjuka i någon konstig influensa som tydligen ska gå nu? ("Här kom en av dom in igår ändå med en barnoverall, vill barnet prova??")

//Anna, bylsar på sig imför en prmenad å kanske man slipper frysa

Kommentarer
Postat av: Rickard

1. haha ja, det kan man fråga sig..

Mr L. Kronér körde den förra Fredagen också.

(dålig pitch det också, jag vet) Kan bara inte låta bli =)

2009-11-04 @ 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0