But why?

Varför har man alltid en garderob eller ett utrymme i hemmet där man bara slänger in skrot och skräp man inte orkar sortera eller ta hand om på rätt sätt? Och varför finns det alltid en låda i köket som blir skräplådan där allting man aldrig/sällan använder och det som är lite gammalt, trasigt eller fult blir nerslängt? Jag är i städartagen återigen och stör mig grön på dessa bajsutrymmen i lägenheten. Nu har jag sorterat upp en garderob åtminstone men det blev mest att stapla skräpet så att det mer ser snyggt ut. Inte slänga eller rensa, det har jag uppenbarligen blivit för lat för. Och om ett halvår kommer det se likadant, alternativt lite värre, ut.

Patrik jobbar sig, Isa sover sig och jag borde vila eller städa men fastnar framför datorn och tittar på facebook-statusar som säger att dom väntar på helg. Helg?

//Anna, avbryter för att trösta sin numera vakna unge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0