Vaccin?

Svinis!

Ja, det går inte att undvika att skriva om längre. Nu är massvaccinationen igång. Och därmed debatten; Ska man vaccinera sig - ska man inte...?? Bla bla bla. Jag skiter i hur folk gör och vilka skäl dom har. Jag försöker bara se till att jag slipper bli smittad, jag är så jäkla skraj efter våra mardrömsveckor i feber tidigt i höstas. Och jag vill inte att ungen ska bli sjuk! Så jag tänker vaccinera mig. Men nu är vaccinet slut igen och man måste vänta på mer och jag vet aldrig när det är dags för oss att få gå och ta sprutan. Det verkar faktiskt lite korkat att smacka in en kvarts kommuns människor på en vårdcentral samtidigt när man just bör undvika folksamlingar för att minska smittospridning. Så jag vet inte, ni som har små barn - får man gå via BVC om den ligger på vårdcentralen som vaccinerar? Eller måste man stå bland sju miljoner andra människor som spottar och hostar på en i några timmar innan det är ens tur?

//Anna, tacksam för svar.

Kommentarer
Postat av: unga faster

vi får gå med robin till bvc och samtidigt vaccinera oss, men moa och isa får ju inget vaccin så jag vettefan om ni får det där då?? hör med dom...

2009-11-05 @ 14:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0