Regnets Sunne

Utanför mitt kontorsfönster smattrar regnet, de gråa himlarnas Sunne, de avlövade trädens Sunne. Ingenstans blir man påmind vart ifrån Sunne har fått sitt epitet, "sagolika" Sunne. Kanske om sagan varit singerad Grim så hade jag köpt det, men nu...

Jag har haft en föreläsning idag, gick skitbra och efter det kom det in en deltagare som hade fått ett jobb!! Vi är helt enkelt bäst. 

Jag funderar på spionkamror, i hemmet, som man kan se ifrån jobbet. Misstänker att mitt barn far illa. Idag stacks hon av en ond barnmorska och igår "ramlade" hon in i sängen. Jojo jag har varit vakt för länge för att tro att alla med bul- symptom på hårlösa pannor har ramlat. Minns en gång då jag avlämande en buse till en polisman, jag satt på busen (han hade precis försökt att ställa sig upp med bojade händer och ramlat framåtstupa och blockerat med pannan) då polisen kom in i rummet. Han frågade hur såret hade uppkommit, jag berättade hur det låg till. Polismannen tittade upp från sitt anteckningsblock och sa, - det verkar rimligt. /Patrik, on the job  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0