Men vem ska köpa skjortan?


En retuscherad bild från Ralph Lauren.

What´s the fuzz? Reklamkampanjen som bilderna använts till bojkottas och företaget rings ner av upprörda kunder som, jag gissar, "rasar" mot dessa bilder. Vad skänker detta för förebilder? Hur ska våra tonåringar handskas med desa ideal?

Vet ni, jag tror att "våra tonåringar" är lite smartare än så. Här syns det ju för bövelen hur omgjord bilden är! Inte ens en barbiedocka har en sådan midja eller lår. Är det detta som är våra framtida reklamkampanjer så fine för mig. Då slipper jag fundera på om någon kan vara "perfekt" eller om bilderna jag matas med är retuscherade i parti och minut. Här är det solklart. Fram för fler bilder av detta slag! En fantastivärld som ska sälja - helt okej. Det är när man inte är säker på vad som är verklighet och vad som är en skimär som det blir lite obehagligt kan jag tycka. Det här skrämmer mig inte alls.

//Anna, med en midja bredare än huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0