Jul jul strålande jul

Ååå i morgon är det första advent, så himla mysigt. Vi skall pynta med alla våra julsaker och dricka lite glögg till det där TV- programmet som vi bara älskar ikväll. Denna månad skall Isa bara ha röda kläder på sig, det är ju så urgulligt med lite tomtetema på den lille. Tänka sig att det snart är jul igen, och det här sköna lugnet som infinner sig då vi närmar oss tiden på året då alla människor ger och får, värme och kärlek. Själv skall jag ut och plocka mossa till vår stake, det är en lite grej jag gör varje år, känns mer på riktigt om man får göra det själv liksom. Nu stundar en familjehögt-tid idag med, mina små ljus här hemma håller på att göra sig iordning inför en underbar julmarknad med mormor. Ååå härliga högtid.

/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anna

Anar jag lite ironi i det här inlägget.........

2009-11-28 @ 09:51:18
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Patrik

Nu förstår jag inte, Ironi sa du? Nää det kan jag inget om.

2009-11-28 @ 09:58:06
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Äldsta Sis

Ni verkar njuta minst lika mycket av att hataa julen som de andra gör av att älska den. Men det är bra - likgiltighet är trist.

2009-11-28 @ 12:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0