Åldern - så mycket mer än bara en siffra

Jaaaa, jag är numera en fullfjädrad lattemamma som följer, med spänning dessutom, de mest hysteriskt intressanta och märkliga foruminläggen på sidan "Familjeliv".

Bland annat (för att återkoppla lite till mitt förra inlägg också) hade en mamma skrivit in en undran om hur gammal man är och hur gammal ens partner är och varför så många är ihop med någon som är mycket äldre/yngre osv osv. Detta skapade stor debatt men det absolut roligaste var ändå konversationen mellan tre forumdeltagare.
Och jag citerar:

"Ketwalee"
24 och 60 snart två barn

"Maj-Lis"
jisses det va mycket

Måste bara fråga hur ni träffades och om du är kär?

"annbom"
Jag måste nog säga att det är en kränkande fråga. Varför skulle hon inte vara kär bara för att han är så mycket äldre? Du frågar ju inte alla andra om de är kära i sina partners.

"ketwalee"
haha jag det var så där när vi träffades men efter man är tillsamman kom kärlek.

RIDÅ (och bitarna faller på plats...)

//Anna, kan ha träffat ketwalee nånstans i norrlands inland.


Kommentarer
Postat av: T

Hade inte du lovat att aldrig vara inne på familjeliv? Eller är det jag som har lovat mig själv det?=)

2009-11-11 @ 19:19:54
Postat av: Anna

Jag lovade att aldrig gå med i en mammagrupp, aldrig prata fånigt bebisspråk med barnet och aldrig aldrig dricka latte på stans barncafé. Se hur det gick...



Nå, det är väl tur att man är föränderlig (men åt vilket håll det går sen...?) =D

2009-11-11 @ 20:59:45
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0