I´ve paid my... janivet

Prisa gud.
Några tårar till har trillat över vår usla ekonomi (som i själva verket kanske inte är urusel om vi inte haft förutsättningarna havandeskapsledig, utan jobb, djävulens hyra samt saker som går sönder, flytt och inga möbler).
Men idag smög jag mig in på skatteverket för att checka om dom inte lagt ut inkomstdeklarationen en dag för tidigt och jojemensan, det har dom. Och förbanne mig fick jag väl tillbaks en slant på skatten också, närmare nio och ett halvt tusen. Så nu kan vi bo i vår nya lägenhet i Karlstad fram tills Maj iallafall. Vi kan nog även köpa en matta till vardagsrummet faktiskt.

Ja, jag är sarkastisk, det har varit en pissig dag helt enkelt. Men, som sagt, lite flyt ska man ha. Om vi nu slipper att Patrik skall betala en massa i skatt så ligger vi rätt okej till kan jag tycka. Väntar därför med spänning på att han skall komma tillbaks från nyckelmakeriet.

//Anna, med hopp om framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0