We are all the same! - I'm not.



Då har vi packet den obligatoriskt BB-väskan så nu kan iget gå fel. Ni som hade bettat på 6/6 börjar få problem, Anna är iof inte hemma så riktigt säker kan jag ju inte vara.

Idag köpte vi även blöjor, så man har lite hemma. Tur att vi hade svärmor med oss så hon kunde avstyra puderköpet. Jag hade bara fått för mig att man skulle ha puder hemma. Blöjorna ja, alla inklusiva Anna tycker att blöjor är så dyrt. Jag vet inte om jag håller med om det, iof är det billigt att skita på muggen men 28 st för 39kr kan väl inte vara orimligt om man ser till materialkostnad samt packetering och tillverkning. Det är ju (med mina begränsade mattekunskaper) mindre än 2 spänn per byte. När man snusade så gjorde man ju av med det dubbla (jaa jag snusade två doser om dagen) på en dag. Nu känns det ju iaf som att pengarna går till något bra.

Anna är som sagt och leker med sina Torsby- kompisar och jag skall ställa mig i den där förträffliga dörren ikväll igen. I morgon har jag starka funderingar på att bege mig til min gamla mamma där det finns verktyg så jag kan byta bromsar. Hur det blir med det lär vi se i möra. /Patrik, snart dörrstopp igen.

Kommentarer
Postat av: Jarl Svantesson

Det är det som är så alldeles förträffligt med att vara småbarnsförälder i detta land, för sänker man priset så pass mycket på blöjor och välling, så att man förlorar pengar på att sälja attiraljerna, så åker barnfamiljerna till butiken och spenderar sina surt förvärvade slantar på annat jox.

Billigast blöjor och välling vinner mest i längden!

2009-06-09 @ 11:11:26
Postat av: Patrik

Tror att det kallas "lockvaror", det är något som kommer från livsmedelsbutikerna från början. Det är liksom osten i fällan.

2009-06-09 @ 13:41:16
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0