Det här med att komma i form igen.

Vi strosade omkring på Bergvik och handlade sånt där nyttigt som bromsbelägg, bromsskivor och smågodis när vi ser ett informationsstånd/krängagymkort-bås framför oss. Det är SATS som kör en drive och ska bygga ett nytt gym och dom hade givetvis jätteförmånliga priser om man signade up sig redan nu. Vi har ju talat lite om gymkort och träning men jag har väl haft ståndpunkten att man kan träna gratis i naturen, det har jag nästan alltid gjort (förutom i Lycksele där jag faktiskt betalade för att slippa springa utomhus i -30.). Men lyssna på vad tanten har att förtälja kan man alltid.

Jodå, det var förmånliga priser och jodå, dom hade t o m barnpassning från tre månader om man ville och det bästa av allt var att man fick träna gratis på gymet i stan tills dess att det nya var färdigbyggt. Så tittade hon på min mage och sa att det kanske inte var aktuellt att träna just nu men om nnågra månader kanske och när var det egentligen dags? Jag svarade lite gravidtrött att det var dags i förrgår och tanten sa att "Näheeej! Ojojoj, du som inte alls ser så stor och otymplig ut, du ser ju jättefin ut, jag trodde det var flera månader kvar..."

Sen fick tanten min underskrift och jag har nu bundit mig i 12 månader att betala SATS en viss summa pengar för att träna upp mig på deras gym. Så lätt var det att snärja en kossa.

Anna//källkritisk som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahahahahaha snacka om att vara "lätt".

Hoppas att du får den ork och tid som behövs för att gå på gym...

2009-06-10 @ 15:34:16
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0