Är det någon mer än jag som ser parallellen?

Jag håller för närvarande på att läsa Fursten av Machiavelli. Det är en 600 år gammal bok om ledning och ledningstrukturer lite förenklat. Den har hängt med så länge för att folk tydligen anser att den fortfarande är relevant och att den tillför någonting. I den hittade jag en konklusion som jag fastnade för. 

"Därför bör alltid en vis furste tänka ut ett styrelsesätt där medborgarna alltid och i varje omständighet är i behov av staten och honom. Efter det kommer de alltid att vara honom trogen." 

Som rubriken lyder, är det någon mer än jag som ser det uppenbara i ljuset av svensk partipolitik? /Patrik, har lite för tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men alltså, jobbar inte du????



Gå å ta fast nån tjuv eller nåt...



;-)

2009-07-13 @ 09:37:47
URL: http://annalexing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0