Hällde sand i trosorna på granntanten

Jag är ett barn, ibland iaf. Och med ett svart bälte i provokation tillsammans med min utbildning så blir jag den perfekta retstickan.  Vi har ju skottningsvecka här nu, vilket innebär att vi på eget bevåg skall hålla undan snön kring vårt hus och på gångarna som hör därtill. Men eftersom tanten med hundarna som bor en trappa upp inte tycker om oss och  gärna visar det så passade jag på att trigga henne lite. Igår när jag skottade så glömde jag att skotta direkt nedanför trappan, ungefär en kvm stor yta. Sen snöade det i natt så jag gick ut och skottade i dag med, och när jag gjorde det så glömde jag att skotta den där kvm nedanför trappan igen. Döm om min förvåning när det ringde på dörren i eftermiddags, jag dröjde lite innan jag öppnade, mest för att jag ville klä på mig lite. När jag öppnade sen så var det ingen där, den enda som var på gården ens var hundtanten och hennes hundar. Men hon stod ju borta vid trappan och skottade. Jag mös lite och var tvungen att ropa - såg du vem som ringde på här? Hon svarade anstränkg och lite upprört, - ni ska faktiskt skotta här också, det ingår. Jag lät henne veta att jag måste ha glömt det. Då sa hon något i stil med - tänk om jag skulle glömma att skotta utanför er dörr när det är våran tur att skotta! Det där gör du som du vill sa jag till henne, sen väntade jag i dörren på att något mer skulle ske eller sägas, när dwet inte gjorde det så gick jag in och ringde min fru. Vi skrattade gott/Patrik

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fick du någonsin klarhet i vem som ringde på dörren?

2009-01-20 @ 18:23:33
Postat av: Patrik

Ja du okände frågare, det var alltså den där grannen.

2009-01-20 @ 19:09:10
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Stefan

Tack. Jag ville vara anonym...

2009-01-21 @ 10:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0