Mäklare och barnmorskor

Dessa två yrkesgrupper kommer idag att husera i våra liv. Mäklaren kommer tydligen hit idag och skall jävlas med sin kamera, är helt åt helvete kan jag tycka att man inte får gå omkring i kalsongerna och låta magen hänga ifred. Sen lär ju den naturliga påföljden bli att det lär springa folk här i tid å otid för att klämma och känna. Roligare var det på MVC (Mor Vårds Centrum), där sa tanten att Anna var jättefrisk och att magen var precis så stor som den skall vara när man är i V23+3. Vi lyssnade även på valpens hjärtljud vilket är skithäftigt, dock är jag lite orolig för att det eventuellt kommer att bli en Kanariefågel då frekvensen i vad man måste utgår ifrån är vilopuls ligger på 148 slag i minuten.

Nu måste vi dock ragga en ny barnmorska på vår nya ort, detta föll tydligen på mig. Mitt jobb hörde av sig idag och sa att dom inte hade några utbildningsbevis på mig och att dom heller inte hade en kopia av mitt förordnande som ordningsvakt. Detta är lite lustigt då jag har jobbat där sen -02 och dom kom på det nu först. Man blir lite impad liksom.

Fick ytterliggare ett avslag på ett jobb idag, det bekommer mig inte nämnvärt men lite trist är det ju. Jag har tills igår sökt 57 st jobb sen jag flyttade hit, detta har renderat i två intervjuver och en hel del avslag. Men konstigt nog är jag inte orolig, jag vet att jag är bra och jag vet att jag kommer att få ett jobb rätt snart. Det bara känns så/Patrik, speciell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0