Blocket ruels

En del fina mail får man när man lägger ut saker på Blocket. De senaste veckorna har vi haft en bil ute samt en del möbler. Här följer lite av korrenspondensen kring annonserna.

"hallu
om ni ska förbi stockholm jag kan köpa, kanske åka förbi mig lämna vid
dörren?
Avsändarens telefonnummer är: 0707686864"



"Hej
vilket träslag är lackbordet i.
Jag är intresserad om de är i ek men jag undrar om du kan köra de hem
till mig för jag har ingen bil eller körkort.
/hilda"


Det framgick med all tydlighet att vi bor i umeå samt att bordet ifråga var ljust (foto) samt att det var av björk.

"Hej Anna,
Jag är intr av din bil. Har gått långt, är det landsvägsmil?
 Koppling bytt?
 Xenon?
 Dragkrok?
  Skulle kunna tänka mig att betala 69.000:- för den enligt bilpriser.se
  Mvh
 Mats"


Det var lite skönt att svara den fräcka Mats att den hade gått för 85000 dagen innan.

"Hej!
 Tänkte ge dig ett bud på bilen. Om den ser vettig ut kan jag tänka mig
 ge 60 000kr för den. Då blir det en snabb och enkel affär. Hälsn Magnus"

Det är inte dåligt att pruta 25000 innan man ens har sett bilen, det ger ett seriöst intryck.

Nu ska jag snart ner å besiktiga volvon igen. Sen snakk vi ta mer kort av möblemanget för att lägga ut dom på Blocket. Vi ger oss inte förens det är tomt här./Patrik, möbellös. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men ni ska ju bo typ en månad till.....

Vad ska ni sitta på, äta vid osv.....?

2009-02-27 @ 19:06:14
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Bror

Det är helt rätt... sälj allt.. Blocket rules

2009-02-27 @ 21:50:31
Postat av: Stefan

Enda som behövs är Triangia, kåsa och sked.

2009-02-27 @ 22:25:37
Postat av: Ampel

HAHA



känner igen telefonnumret högst upp!

det är ju mitt!

2009-03-02 @ 15:42:31
URL: http://vaddåförnågot?
Postat av: Anna

Kära Ampel,

då ber jag så mycket om ursäkt för mitt hatiska brev i retur. Istället undrar jag vart du vill ha dina möbler. Jag hittar i Husby centrum samt i Kista galleria och så vet jag vart slottet ligger. Dessutom åkte jag på egen hand till Rinkeby för att köpa en bmw en gång. Så jag är lite hemma där också. Välj mötesplats du. MVH//Anna

2009-03-02 @ 16:13:17
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Ampel

Hej Anna



Tyvärr så lämnade jag med största sannolikhet inte någon riktig mailadress, utan någon annan stackare som sitter och är förtvivlad just för tillfället.

Du skulle ju kunna dumpa dom på slottet, kan tänka mig att Victoria och hennes Ockelbo bonde behöver lite allmosor.. :D

2009-03-04 @ 13:20:57
Postat av: Anna

Så länge man gör någon besviken så är det okej.

2009-03-04 @ 21:57:07
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0