Men jesus då?

Isa the kid vaknade på tok för tidigt igen och vi lyckades bara somna om en timme efter det. Ovärdigt tidigt. Sådär tidigt så att man lika gärna kunde ha haft ett jobb att åka till. Var är den här sköna mammaledigheten??
Nå, hon är fin så det kvittar faktiskt. Vi är på gång ut i kalla vintern för långpromenad i solen. Tre-fyra ovärdiga kilon som vägrar ge sig av gymande och promenader till trots. Innebär det här att jag måste börja äta nyttigt också? Jag testar med en riktigt lång promenad först...

Btw, det är ju advent och blablabla. Vi har gjort lite fint, jag tycker att det skriker jul om lägenheten och det är (för att använda sig av Fredagens facebookstatusordbajseri) himla mysigt med lite stämning. Så tänker jag att det var fan vad jag klämde i med pynt i år då. Fast så tänker jag en gång till och konstaterar att det faktiskt bara är två röda linnedukar, röda gardiner i köket och en ljusstake i köket och en ljussak (gran?) i svart i vardagsrummet. Läser lite andra bloggar där folk lagt ut bilder på sitt adventspyntande och blir hysterisk. What´s up med tomtar??! Inte en, inte tre, inte sju utan EN MILJARD tomtar pyntar folk sina hem med. Jag är inte alls en stilexpert vad gäller heminredning men är det verkligen fint och mysigt med EN MILJARD tomtar? Om jag lyckas somna när Isa ska sova middag (vilket inte är troligt iofs eftersom vi ska ut på promenad och det vore rätt dumt att somna utomhus just nu för min del) så kommer jag drömma mardrömmar om EN MILJARD hysteriska tomtar.

//Anna, inte en tomte

Kommentarer
Postat av: unga faster

jaaa de är mysigt med tomtar.

2009-12-02 @ 13:39:37
Postat av: Anna

Men EN MILJARD??

2009-12-02 @ 15:45:27
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: unga faster

vet inte, har inte en miljard tomtar...

2009-12-02 @ 18:39:02
Postat av: Anna

Men har ni "julat" ??????

Så ni gillar det lite i smyg iaf ;-P

//Kloka fastern

2009-12-02 @ 19:27:49
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har ingenting emot julen i sig. Däremot grinchar och bitchar jag mer än gärna om hysteri kring klappar och pynt som skapar ångest. Skapar det ingen ångest så kör på bara! (och ja, vi har "julat" sparsamt men trivsamt ;))

2009-12-02 @ 19:52:54
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Fröken M

3-4 kg är ju ingenting !!! jag ser framför mig hur jag kommer ha 13-14 kg övervikt att tampas med sen... hemska tanke =)

2009-12-03 @ 09:38:41
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj
Postat av: Therese Åhlenius

Tack så mycket för komplimangen! Jag vi är rätt stolta över resultatet :)

2009-12-03 @ 11:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0