Det är precis vad dom varnade mig för.

Gör en femårsplan sa någon. Försök uppfylla minst hälften av punkterna åtminstone. Sätt upp mål. Gör något av livet.
Men Anna, försök att inte vara så jäkla motvals och speciell.

Skaffa dig en snygg bil sa någon. Då sålde jag bmw:n och köpte en 740 årmodell -86.
Hitta en rik karl som vet vad han vill, var det andra som sa. Jag hittade en arbetslös student med ambivalent inställning till allting i livet.
Gör karriär! Gastade vissa. Och jag blev på smällen och skaffade mammapenning med ovissa framtidsutsikter i arbetslivet.
Res ut i vida världen, uppmanade en del. Då flyttade jag hem till Värmland.

Jag är precis allting dom varnat mig för. Motvals och speciell. Och vet ni vad? Den stora vinnaren är ändå jag.

Femårsplanen? Ingenting och allting på den listan är numera uppfyllt.

//Anna, ganska nöjd med livet som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0