Bjud på kaffe och stick ut magen!

Har varit vaken sedan 0440 och bränner därför en riktigt svart panna kaffe för tillfället. Först och främst vaknar jag av oro för att mannen inte skall hinna till jobbet i tid om inte jag är vaken. Sedan ligger jag kvar vaken för att höra att han åker till jobbet. Så ligger jag vaken och filosoferar en stund innan jag ska somna om. Fast då vaknar jag av ett sms från Patrik. Ligger och vrider och funderar en stund till innan jag somnar. I fem minuter för sedan ringer målaren och ber att få komma och tapetsera om de där våderna vi fått beviljade.

Läget är följande:
Vi betalar sjutusen jävla kronor i månaden för att hyra det här plejset.
Vi flyttar in till borrhålens paradis.
Vi får beviljat omtapetsering av några våder (de med borrhål i ).
Vi anser att det är befängt att tapetsera om endast några våder då detta gör färgskiftningar i lägenheten.
Hyresbolaget anser inte det.
Vi kan omtapetsera själva föreslår vi.
Det får vi för hyresvärden MEN då får vi inte välja vilka tapeter vi vill.


Valmöjligheterna hitintills har alltså varit:

*Att få omtapetserat från hyresvärden gratis ungefär varannan våd och bo i ett vardagsrum som liknar lustiga huset.

                            ELLER

*Att tapetsera om själva för några slantar ur egen ficka fast utan att få välja tapeter själva.

Inte så mycket att tjafsa om eftersom man inte vill göra sig ovän med hyresvärden redan första månaden man bor här.

Nu ser läget något annourlunda ut eftersom Nisse (tapetseraren) var här för en stund sedan. Vi diskuterade väggarna och duktig husfru som jag är bjöd jag på kaffe. Jag berättade hela historien och putade lite extra med magen. Då tog han luren och ringde vår hyresvärd och *VIPS* så har vi fått beviljat omtapetsering av två hela väggar istället. Man bör utnyttja alla lägen man bara kan när man är gravid, så länge det är på ens egna villkor. Det är typ det enda nöjet man har. Så måste jag avsluta med att det var riktigt skönt att få rätt nån jävla gång också.

//Anna, riktigt trött men glad.

Kommentarer
Postat av: Beda

You go girl! Passa på och puta med magen!

2009-04-15 @ 10:43:35
Postat av: Anna

Haha! Tack. Jag bjöd nyss Nisse på hans andra balja och fick därmed honom att komma tillbaks i em för att tapetsera efter spacklingen i morse. Annars hade det dröjt tills imorgon. Jag är inne i ett flow;)

2009-04-15 @ 10:46:27
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Ampel

Tapetsera om själva istället och skit i att fråga hyresvärden, inte han som ska bo där, välj en neutral tapet bara (alltså inte chockrosa, eller ngt annat dumt i patriks smak)

Finns inget hyresvärden kan göra åt det utom möjligen höja er hyra om ni, dumt nog, skulle få för er att informera om att ni tapetserat om själva.

2009-04-15 @ 17:21:41
Postat av: Anna

Tanken slog mig både en och två gånger men... Vem ids bråka? En trevligare tanke är att ordna en heltidstjänst(som det ju kryllar av nuförtin) till P så att vi kan köpa en bostadsrätt.



Chockrosa lät ganska fint btw... ;)

2009-04-15 @ 17:44:41
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0