Kalix

På grund av ett trasigt däck så var min kära fru tvungen att ta busssen till Boden idag. Jag skjutsade ner henne allt för tidigt till stationen som den hjälte jag är. Hon fick inte ta mig bil för då hade ju jag missat mina jobbgrejjer. Hur som helst, detta innebär att jag i morgon får åka och hämta henne i Kalix där hon då kommer att befinna sig ELLER låta henne ta bussen därifrån vilket skulle innedbära 6 timmar på buss för henne.  Det här ser ju jag som an fantastisk möjlighet att äntligen få se en sån där ren som alla pratar om. Fortfarande är jag tveksam till dess existens, utöver det så får jag se en stad norr om Luleå som är den nordligaste staden jag har sett hitintills.

På det där Internet kan man om Kalix utläsa att "Kalix ligger 5 mil från finska gränsen" samt att dom har 7 340 invånare. Hur dom kan få kalla sig stad vet jag inte, men det verkar vara lite att ta i. I Husby (min betongförort) så har jag för mig att det bor mellan 17,000-20,000 pers, och vi kallas bara för ort. Erfarenheter därifrån, någon?/Patrik

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tror eventuellt att gränsen för stad går någonstans runt 10 000 invånare men är inte alls säker.

2008-11-13 @ 13:51:13
URL: http://amatorerna.blogg.se/
Postat av: Tina

Gammal fakta sedan -05 men 30200st(avrundad) invånare i Kista området och det har ökat lite till sen dess.

2008-11-13 @ 21:22:12
Postat av: Patrik

Då så, då gör vi om Kista till stad och degraderar Kalix till håla...

2008-11-13 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0