BAKIS DAG

Betyder alltså inte att vi har krökat utan mer att jag har bakat. Vitt matbröd blev det, så utöver Ebba Von Sydows oändliga hat lär vi nu också hamna på Anna Skippers most wanted lista. Jag och min ärade fru (som inte har kommit ur soffan på hela dagen pga illamående) undrade i stillhet hur gammal Anna Skipper var när vi kollade på hennes program här i veckan. Vi tillfrågade oraklet Internet och kom fram till att hon är snart 40 år.

En tanke dök upp i mitt huvud, om hon nu lär som hon lever vilket vi kallt utgår ifrån eftersom hon annars helt skulle sakna existensberättigande då hon då skulle vara helt förljugen. Med det antagandet i bakhuvudet kan man undra om hon verkligen gör rätt när hon går hem till människor och river ut allt i deras hem och säger att dom är dåliga människor för att dom är feta och lata (vilket brukar vara kontentan av hennes skrämseltal). Om hennes metoder nu är få fantastiska och man mår så mycket bättre med hennes livsstil hur kommer det då sig att tant Skipper själv ser ut att vara närmare 55 år än 40? Borde inte ett sunt levende medföra en sund kropp? Och följer man hennes rekomendationer är man då garanterad alla dessa rynkor och den där tröttheten som hennes nuna uppvisar? Nää jag tar hellre hälsotips av någon som ser sund och välmående ut.

Minns att jag en gång för länge sedan hamande i diskussion med två killar om vilket sätt man skulle träna på för att få muskeltillväxt. Den ena är byggd som en sparris och den andra var en bit över medelstorlek på muskelssidan. Behöver jag ens säga att jag följde den större av de tvås råd? Han har ju iaf bevisat att det fungerar, både i ord och i handling. Nu ska jag gå och äta mitt nybakta vita bröd och må gott/Patrik  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0