Är den stor eller liten?

Under min korta men intensiva karriär som butikssäljare så har jag givetvis kommit att störa mig på ett antal olika saker. Men den dummaste frågan, om man tänker efter (och har 35p vetenskaplig metod färskt i minnet) är nog ändå när dom håller upp ett plagg och frågar - är den här stor eller liten i storleken? Här infinner sig spontant och helt utan ansträngning X antal olika roliga svar som man kan kränka kunden med. Värre är det med vettiga svar som för kunden närmare köp. Jag brukar mumla något till svar som jag tror att dom vill höra. Men dom roliga, förbjudna alternativen persenteras nedan, som en säkerhetsventil liksom (här utgår vi då ifrån en Large) :

- Den är ungefär som en large.
- Den är lite större än en Medium och något mindre än en XL.
- Om man ser till det normala i en storleksbåge så är dom här storlekarna normala för storleken.
- Stor eller liten jämfört med vad?
- För dig är den nog liten.

Så där kan det hålla på men kom gärna med fler alternativ så jag kan fnissa i smyg/Patrik

Kommentarer
Postat av: Elin

"Det finns en liten lapp där, [placering av storlekslappen på plagget], där det faktiskt finns återgivet hur pass stort plagget är. Storleken på plagget är påfallande ofta korrelerad med storleken på kroppshydda"

2008-12-19 @ 23:08:26
Postat av: Patrik

Tackar för tipsen, jag fnissar vidare i mjugg.

2008-12-19 @ 23:15:50
URL: http://www.lyckliagparet.blogg.se.
Postat av: Charlotte

Jag förstår ärligt talat inte vad som är fel med själva frågan. Det är skillnad mellan en L på Indiska och en L på Vero Moda, till exempel.

2008-12-20 @ 06:30:47
URL: http://scalott.wordpress.com/
Postat av: Patrik

Jo jag tycker att frågan är så DUM med tanke på att det inte finns någon gemensam referensram. Det är som att säga min smak är bättre, bättre än vad? nää bättre bara. Alltså, inget är något om det inte är i relation till något annat.

2008-12-20 @ 10:44:26
URL: http://www.lyckligaparet.blogg.se.
Postat av: Stefan

"Men, Torsten... Har du sålt barnen?"

2008-12-20 @ 17:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0