Ställ frågan!!

Efter snart 2 år inom yrkesgruppen kompletterande aktörer till Arbetsförmedlingen så har jag kommit fram till att den vanligaste orsaken till att man inte får ett jobb är att man inte ställer frågan. Det samma kan gälla tex vid tjänsteförsäljning. Du kör din presentation och allt är jättebra, sen dör samtalet ut. Ni tackar och bockar och går därifrån, är det typsikt svenskt? (även fast jag ogillar att använda det som en negation så gör jag det här).

Den vanligaste ursäkten till att man inte har ett jobb är att det inte finns några att söka. Men den vanligaste orsaken, är nog att man inte ligger på och visar intresse. Sen kan det handla om att våga ställa frågan på affären man alltid handlar på. Eller att våga ringa till det där företaget som man så gärna vill jobba på men som inte har en annons ute. Men att våga, det är nog det som skiljer de duktigaste jobbsökarna ifrån de mindre framgångsrika. 

Igår var en kompis till mig på intervju, idag skulle en av hans kompisar i sin tur på en intervju. Det är högtryck nu, det har varit det i några månader, sen dör det ut eftermidsommar. Sen får vi se hur det går i höst. Men ställ frågan, hur skall dom ni träffar annars veta om vad ni vill?/Patrik, tips från coachen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0