Mental träning

Är något som idrottsmän tydligen sysslar med. De visualiserar hur det kommer att lyckas med den där bedriften de försöker sig på. På så sätt skapar hjärnan sig en bild av hur det hela kommer att fortlöpa och vips så har det redan hänt, enkelt. Så jag försöker mig nu på denna metod för att friskna till. Eftersom den där pencilinen vi har käkat sen förra fredagen var för något som vi inte har så har den ju inte hjälpt så bra (Det var fint av sjukvården att de valde att rätta till sitt misstag denna vecka och inte nästa iaf) så har vi med vår nyuthämtade antibiotika en större chans att ta kål på den här sjukdomen. Här kommer sportmänniskornas knep in. Nu har jag tagit två piller av den nya kick-as medicinen och i mitt inre försöker jag nu spela upp kampen. Jag föreställer mig antibiotikan som representanter ur 75:ranger regementet i USA arme, hårda och välmotiverade och i stark numerär. De sparkar in dörrar och tar namn som det heter. Med en extra burst mot ansiktet på terroristerna (bacillerna alltså) så vinner de cell för cell över på den rätta sidan, min sida. Kvar blir slem och intet, precis som i en grotta i tredje världen. Med sådana motiv inför mitt inre lär jag ju vara frisk till i morgon./Patrik, influerad.

Kommentarer
Postat av: Anna

Absolut!

2009-09-26 @ 08:53:56
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Älsta Sis

Exakt denna metod lär bota även cancer, enligt en bok av nån mysko antroposof-läkare som finns i min bokylla (boken, inte läkaren).

2009-09-26 @ 18:42:45
Postat av: Patrik

Det hade vart lite roligt om du hade haft just en läkare i bokhyllan. Skall applicera metoden på vår akuta fattigdom, detta kommer att lyckas givetvis.

2009-09-26 @ 18:51:59
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0