Vem tröstar knyttet?

Patrik är inne på sin fjärde timme av sömn efter nattens bevakningsjobb. Det är grymt eländigt och orättvist tycker jag. Att han ska behöva jobba natt alltså. Alltså, för min skull. Jag har jättesvårt att sova ensam. Förr gick det jättebra, eller på diverse norrländska hotellrum. Men här, i den här lägenheten passar det sig liksom inte att vara själv. Så han ska jobba natt i natt igen. Väldigt taskit tycker jag. Kunde han inte tänka lite på mig också?

Idag vet jag alltså varken ut eller in vad gäller göromål. Systern är, om jag begripit allting rätt, hos min bror och hans tjej. Mamma är på Tjörn, Patrik sover. Vem ska underhålla mig??

//Anna, inte alls egocentrisk.

Kommentarer
Postat av: Tväråna

Jag är hemma igen, och redo för entertaining.

2009-05-23 @ 16:45:29
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack! Men nu hann mamman före ;)

2009-05-23 @ 17:53:39
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0