Kalsong-issues!!

Alltså... Vi har en deal, jag och min man...
Bakgrunden ser ut ungefär såhär:

Jag anser att det hör till "god ton" (jag är, som vi alla vet, väldigt noggrann och smakfull) att man sover antingen naken, iklädd endast underbyxor (trosor eller kalsonger) eller T-shirt/linne plus underbyxor.
På något vis slår det fel om man sover iklädd endast T-shirten samt då är naken på underkroppen. Det ser halvklätt ut och jag ascossierar på något skruvat vis till perverssion i alla former.

Nåväl. När jag och Patrik träffades upptäckte jag efter ett tag att mannen ifråga ibland iklädde sig endast t-shirt som sovplagg, utan att använda sig av klädsel på underkroppen. Egentligen är detta inget problem i sig men han ämnade alltså sova en hel natt på det här viset vilket resulterade i att jag låg vaken hela natten och funderade, vred och vände på mig och till slut var tvungen att väcka honom för att fråga; WHY????!!!

Om vi nu bara bortser från mitt freakisha kontrollbehov och ni bara köper att vi iallafall kom överrens om att han skulle sluta spendera nätterna i denna form av mundering och använda sig av mina alternativ (naken, endast kallingar eller t-shirt plus kallingar) så kunde den här historien slutat här.

Men det gör den inte...

Jag var alltså tvungen att locka/hota med något för att köpa loss mig från mina issues kring detta fenomen. Mitt ess i rockärmen var vårat kommande barns efternamn. Om Patrik sover enligt min klädkod kommer bebisen erhålla hans efternamn istället för mitt (för mitt byter jag bara inte bort, jag har ju för fasen kommit på det själv!).

Problemet är sånär som på löst. Fast inatt vaknade jag av hur karln ligger med ändan vänd i min riktning, utan täcke, iklädd t-shirt på överkroppen fast med kallingarna TILL HÄLFTEN neddragna!!! För faen... Jag har således spenderat dryga tjugo minuter åt att inatt försöka dra upp kallingarna, alternativt kränga av honom t-shirten. Och det är faktiskt inte det lättaste med en mage, för tillfället större än Jupiter.

Varför kan livet bara inte vara enkelt??
Varför vill man sova på det där viset?
Varför är ingen av oss normal????


//Anna, lite kvällspersonlig

Kommentarer
Postat av: M

Jag förmodar att det stackars barnet nu kommer att få halva ditt efternamn och halva Patriks?

2009-05-26 @ 21:35:01
Postat av: Patrik

SundTvär, Tvärsund, GrenÅna, ÅnaGren?? Nää visst spelrum finns att tillgå som tur (för barnet) är.

2009-05-26 @ 21:43:26
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Åsa W

Anna har helt rätt gällande nattens klädkod.

2009-05-26 @ 23:16:57
Postat av: Anonym

Låter som Kalle Anka-syndromet.



Just de! Du har mig att tacka/skylla på för mycket =) Självklart fick ni en länkning, dessutom gick bananlivet i graven för gott!

2009-05-26 @ 23:31:32
Postat av: Anna

Alltså, PETA UT MINA ÖGON!!!!

Jag ser nåt framför mig som jag INTE vill se!!!

Ewwwuuuuuu

2009-05-27 @ 07:35:32
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: p´s lillasyster

Stackars barn... hon får komma till faster lite då och då så hon kan få spendera tiden med en NORMAL familj... ;)

2009-05-27 @ 10:31:54
Postat av: Beda

Du kan vara glad att han inte sover så hemifrån iaf, fan vad jag skulle blivit rädd när jag klev in i vardagsrummet på morgonen!

2009-05-27 @ 10:32:22
Postat av: Beda

Fast jag måste erkänna, jag kör på den sovstilen jag med.. fast jag är gravid, då måste man vädra musen förtrolig

2009-05-27 @ 10:33:01
Postat av: Anna

Åsa: Tack.



Anonym (Jenny): Jag har alltid tyckt att Kalle är lite fel också.



Anna: Live with it, du har det åtminstone bara i fantasin...



Lillasystern: Okej... Om inte kusinen trackar henne för att hon är från landet (vilket hon kommer göra om man får tro på vad mamman gjorde).



Beda: Ibland sover han så hemifrån också och man kan vädra mus med bar överkropp med.



Tack för erat fina engagemang ;)

2009-05-27 @ 10:55:35
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Magnus

Tvärgren? Hmm...

2009-05-27 @ 16:34:58
Postat av: Patrik

Magnus: Kom på något bättre själv,,, som inte börjar med "W" och slutar med "all".

2009-05-27 @ 18:31:44
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Jocke W

Kamrat Patrik, stå på dig. Sov utan fängelse och med tröja på om du vill. Kalsonger är i princip alltid av ondo. Det blir instängt, svettigt och varmt. Jag brukar visserligen alltid tappa tröjan oxå. / sweet dreams

2009-05-28 @ 06:43:14
Postat av: Patrik

Kamrat W kommer som vanligt med sanningen, men politrucken och dess politiska officerare har makt som sträcker sig ända in i .... ja

2009-05-28 @ 09:53:10
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0