Rapport från ledighetskomittén

Ännu en het dag. På så många sätt. Det tär på en att vara ledig. Först stundade ett husförhör med en ÄKTA fru, tillika granne. Fröken på gatan mitt emot  fick för sig att gå och äkta sig igår och det verkade som om det blev en lyckad kväll. Det riktiga bröllopet skall däremot stunda i Västindien på Fredag. Jag och Patrik var såklart medbjudna gratis men vi har ju så mycket för oss med barnafödande och så så vi har avböjt, vänligt men bestämt (någonstans måste ju gränsen dras).

Idag är det mors dag och det firade jag genom att ta med mig min mamma på långpromenad. Vi avslutade genom att hon fick bjuda mig på dyr och fin glass. Det är hon värd min Mamma, på mors dag.

Promenaden resulterade i en helt ny innesolbränna som heter "jag-har-inte-alls-bränt-mig-och-brännan-kommer-att-jämna-ut-sig-under-sommaren". Eller inte...

Patrik är jätteavundsjuk och ville även han visa upp sin bikinilinje för mig. Återstår bara att hitta någon som vill tala om för karln att han inte är ett dyft solbränd då han suttit inne på kontoret på Bergvik i två strålande dagar och därmed missat all sol. Han vet inte om det ännu och jag vet iinte riktigt vem som får äran att berätta det för honom ännu.

Appropå Patrik ja... Jag bör nog gå ut och se efter vad han pysslar med. Vi har just sagt hejdå till våra goda grannar som än en gång försökt truga med oss till Västindien och lockat med limousinfärd till Arlanda. Men vi stod på oss och ett nej är alltid ett nej. Att dom sedan begick misstaget att fylla min man med två cider av styrka 7.0 var inte deras fel. Dom visste bara inte bättre...Nu vrålar han "Anna, kom och titta på Balkongen, jag har gjort nåt nytt..." Det är bäst att jag sticker.

//Anna, rädd.

Kommentarer
Postat av: Anna

Någon behöver vaxas......

Å jag säger inte vem ;-)

2009-06-01 @ 14:53:17
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jaså ni bor grannar med Maria och Henrik ? :)

2009-06-01 @ 18:16:37
URL: http://tandfen.blogg.se/
Postat av: Linnéa

aj aj aj, vilken solbränna :O

2009-06-01 @ 18:18:28
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Anna

Anna: Jag vet, min rygg är lite hårig...



Emelie: Ja, bland andra.



Linnéa: Ja! AJAJAJ!

2009-06-01 @ 20:31:16
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0