Livet som V A G T



Jag fick min första lönespec ifrån min tid här i Värmland. Till min stora antiglädje hade jag begåvats med "grundlön". Detta istället för den C-lön som jag haft sedan jag började på Seccen -02. Trappan ser alltså ut som följande för er i den riktiga världen som aldrig har behövat att  tampats med kommunistiska dekret så som kollektivavlal.

-Nybörjarlön
- Grundlön
- A lön
- B lön
- C lön
- D lön 
- E lön

Så efter 12 år inom bevakning så har man halkat tillbaks till grundlön, där man normalt befinner sig det andra halvåret inom branschen. Givetvis var detta fel, och givetvis kunde min chef inte svara då han var på kurs och givetvis skulle min planerar fixa detta istället tills nästa lön. Sist med inte minst, givetvis tror jag det när jag ser det.

Att löka som mannen på bilden kräver övning, ingen vakt med grundlön har en sådan innestående kapacitet till lökning. Detta tillstånd liksom "inre frid" kräver år av intensiv träning./Patrik, inte så rik som han borde. 

Kommentarer
Postat av: p´s lillasyster

Oh Joy!!

2009-05-20 @ 13:51:28
Postat av: Stefan

En skymf... De skulle se hur väl du lökar, då skulle du ligga på D-lön direkt.

Om du dessutom beskrev Bodamodellen så skulle du kunna välja lön själv.

2009-05-20 @ 14:14:25
Postat av: Patrik

Jag tror inte dem är redo att möta lökning a'la boda ännu. Dem ligger lite efter när det gäller sådana avancerade tilltag.

2009-05-20 @ 15:39:11
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: beda

ge mig din outfit!

2009-05-21 @ 17:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0