IT- Saida

Dagens sanningar levereras med överskrifter för att underlätta informationshämtandet. Man vill ju liksom inte få reda på något man egentligen inte vill veta. Tänk va plats ni kommer att spara i era minnesbanker, varsågod!

Bebis relaterat

Min fru tittade djupt i sina te-blad och kom just fram till att vår valp kommer att ploppa ut den 21/5. Slå det om ni kan, seriöst, är det någon som vill "betta" på leveransdag? Vi kan lägga upp odds både på dag och tidpunkt.

Intern OV-info
Att vara ordningsvakt i Stockholm är behäftat med en hel del skrivande (JA vi får lära oss att skriva på kursen). Att vara ordninsvakt i värmland är inte riktigt samma sak. Här vet dem inte vad pl:27 är för något, vilken dröm för en TUB-vakt alltså. Jag LOB:ade en snubbe i går, medan vi väntade på bärgning (1,55 tim) så frågade jag kollegorna vart bongblocket är, deras enkla svar var: - va? Dem skriver alltså inte transportsedlar på LOB:ar heller, åh ljuva landsbyggd, här ska LOB:as.

Jobbtankar
Fick ett "tack men nej tack" brev till idag. Fast det var kanske lika bra, det var ifrån arbetsförnedringen, men eftersom jag redan har ett jobb jag föraktar så kan det vara. Det är fantastiskt vad svårt det skall vara att lämna dessa Tayloristiska organisationsformerna till förmån för de mer kunskapsintensiva adhocratierna. Vad spelar det för roll att jag kan dessa fina ord när jag spenderar mina dagar med att få berusade människor att tro att det fortfarande är 1997? I morgon skall jag ta tag i det här med jobben igen, kanske pröva på en av Annas metoder. Egentligen är jag rätt kass på sådan som hon förespråkar, att ringa upp och säga: - hej, anställ mig så blir allt bra. Men I am fresch out of luck, så det kanske är dags att ändra mitt MO.

/Patrik, på knä inför altaret av skit.  
 

Kommentarer
Postat av: Tväråna

Jag bettar stenhårt på 10/6. All-in! Vi slår härmed vad om en middag. Vinner jag får pappa P laga tre-rätters!

2009-05-13 @ 21:53:43
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Jamilla

jag skulle vilja påstå att kontakter är det bästa (enda?) sättet att få jobb. Så om du har någon, minsta lilla, kontakt/bekant/vän/bekants bekant som känner folk. That's the way to go!

2009-05-13 @ 21:53:56
URL: http://jamilllas.blogg.se/
Postat av: Anna

Kontakter is the shit! Håller fullständigt med. Men... The ultimate shit är att vara den som skapar kontakter och jag försöker få min man att inse att han om någon är den som ALLTID lyckas göra det.



Sis: Om Pappa P lagar trerätters vinner ju jag med! I like!

2009-05-13 @ 21:59:15
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag bettar att det blir på Svea Rikets Nationaldag! Alltså den 6 Juni.

Jag slår vad om ett klädesplagg (till vem kan ju vara osagt)



Blivande Faster

2009-05-13 @ 22:27:00
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: p´s lillasyster

11é juni

2009-05-14 @ 09:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0