Hur ska vi få igång förlossningen?

Vi är lite otåliga. Vi skulle ju, enligt min planering, bli föräldrar redan idag och nu börjar vi bli alltmer desperata (livet är ju en tävling i ALLT remember?). Därför har jag nu googlat på hur man startar en förlossning på egen hand. Vår barnmorska tror ju nämligen att jag kommer vandra en hel månad till med den här magen!!

Iallafall fick vi följande rekommendationer via internet:

-Stimulering av bröstvårtorna (15 minuter per timme i flera timmars tid).
-Dricka ricinolja
-Ha sex (då uppenbarligen med fördel analsex eftersom tarmarna hade förmåga att absorbera mannens prostaglandiner (ämnet som hjälper till att utplåna livmoderhalsen) bättre än vaginan.
-Äta ananas, curry och diverse örter.
-Gå promenader.
-Åka bil på skumpiga vägar.

Det här ger mig följande bild av hur allting kommer att te sig när förlossningen drar igång:

Jag och Patrik sitter i baksätet på 740:n, med chaufför på en skumpig väg i värmlandsskogarna, drickandes ricinolja och ätandes curry, ananas och örter som ger mig jordens diaréer samtidigt som jag drar mig i bröstvårtorna och Patrik försöker sätta på mig i arslet.

Att vänta en liten stund till känns ändå som ett helt okej alternativ...Eller? Vi kanske ska fråga barnmorskan vad hon anser om detta imorgon.

//Anna, i valet och kvalet.

Kommentarer
Postat av: Maria J

Haha jag ser er framför mig i 740:n

2009-05-21 @ 18:50:30
URL: http://alskadestaffar.dinstudio.se
Postat av: Tväråna

Menar du på fullaste allvar (hrm..) att Patriks prostaglandiner ska utplåna livmoderhalsen?? Ska den alltså tas bort helt då innan förlossningen sätter igång...?

2009-05-21 @ 18:57:32
URL: http://tvaeraana.blogg.se/
Postat av: Patrik

Tack Maria, eh, tror jag.



Lotta: Du har ingen aning om vad min sås är kapabel till. Och ja! den skall utplånas som en del av förlossningsarbetet.

2009-05-21 @ 19:02:05
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahahahahhahahahahaha,

Lycka till då.

2009-05-21 @ 20:24:45
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: p´s lillasyster

du glömde gå i trappor...

fast jag tror att bebisen säger till när den vill ut o DÅ startar förlossningen...

Känns ju sådär o veta hur ONt du kommer ha snart... hehehe ; )

2009-05-22 @ 10:19:04
Postat av: Anna

Verkligen, känns det verkligen så där att veta hur ont jag kommer att ha. Eller njuter du i smyg?

2009-05-22 @ 13:26:01
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0