COPS Värmland edition- just do it.


Detta är en Nike-kartong innehållandes ett paket korv på en sopbinge. (OBS:Kycklingkorv).


Idag har jag räddat världen så till den milda grad att jag ärligt talat undrar hur den här delen av landet har klarat sig innan min ankomst. Grip, LOB, AVV samt tillsägelser. Utöver det så hittade jag ett barn som saknade sin mamma, barnet var iaf 1,5 år så ett tag borde det ju klara sig själv. Vissa åtgärder hade tagits för att bibehålla mammans trovärdighet som förälder, så som att be några 12 åriga tjejer att titta till pojken. Men i 40 minuter? i ett stängt centrum??

När jag kom hem så fick jag veta att mitt drug- bust ifrån i går hade varit med på nyheterna. Inte ett ord om de heroiska ordningsvakterna som med fara för sina liv la upp bollen för tullen. Likt en sniper arbetar jag i det fördolda, som en obesjungen hjälte som aldrig dör utan bara "fades away". Nää man jag är inte bitter, jag trivs med det här, jag blev ju vakt (VAGT) för att få hjälpa människor, för att göra en skillnad./Patrik, som ett trosskydd i världen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Och vi vet ju....

vilka som äter den korven, menar jag ;-)

2009-05-12 @ 21:53:55
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Kristina

Haha, det blev en hel del påtryckningar från olika håll i lördags då vi var hos kicki (som också bor vid havet) att det skulle bjudas på nakenbad. Jag stod emot, kände att det inte riktigt var rätt temp. på vattnet. Annars hade jag SJÄLVKLART gjoprt det! Och lagret, verkligen en triumferande segerkänsla! Vi har dock börjat med två rum och ser till att dem håller de först. Det blev åtta soppåsar med skräp från jeansrummet. Helt sjukt. :)

2009-05-13 @ 10:26:29
URL: http://annakristinahornqvist.blogg.se/
Postat av: Jamilla

Haha!

2009-05-13 @ 14:22:21
URL: http://jamilllas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0