och alldeles, alldeles.... underbar...

Ikväll skulle lyckliga paret på hejdå-middag hos en av mina bästa vänner häruppe i Norrland, Mia. Tidigare på dagen hade vi finbesök  av Tesse, hitkommen ända från Lycksele enkomt för min skull (trodde jag då). Vi slappade i soffan (på madrassen) hela dagen och skvallrade en massa om renar, skotrar och pojkvänner som stukar axlarna på fyllefester.

Men sen bar det alltså av.

När vi öppnade dörren möttes vi dock av ett sällskap som verkade ha en överaskningsfest och jag skyndade mig att slå igen dörren. För det var lite väl pinsamt att gå in i fel dörr. Sedan öppnades dörren och jag möttes av alla underbara Umeåmänniskor som hade samlats för att ha en avtackningsfest.

Jobbigt nr 1: Jag hade inte varit med och planerat.
Jobbigt nr 2: Jag blev blödigt rörd till tårar.
Jobbigt nr 3: Jag hade fantastiskt svårt att ta in att det här var gjort för våran skull.
Jobbigt nr 4: Det var bara den ofödda som fick presenter, inte jag!



Linda, Åsa, Kristina (min vikarie) och Dennis, den manlige representanten för Dressmannpersonalen.
Även Elina från Lycksele hade kommit för att vara med och jag blir jättevarm och glad i hjärtat av att även hon kunde komma.



Någon, jag säger inte vem, det kan ha varit någon på festen, i rummet, hade iaf dragit med en gitarr. Inte lika bra spelat när man är stormagad och nykter men en liten dansbandsrunda blev det ändå.



Våran fosterdotter Bananflugan Åsa bakom kvällens glädjeämnen, i all sin prakt. Vi bedyrade att vi aldrig skulle låta våran ofödda dotter få mer uppmärksamhet än hon (vi kan ha ljugit lite).

Och Patrik fick en hel påse med cider för att han skulle kunna ha att göras med under en hel kväll. Men han skötte sig bra, buggade sönder vår fosterdotter samt psykologpratade sex med folket på festen.

Jag är fantasiglad och förödande tacksam för alla fina presenter och de fina visdomsorden som butikerna mödosamt diktat ihop. Den dikten kommer pryda vårt nya hem.

Till alla som var med ikväll: Tusen, tusen tack för allt! Jag kommer verkligen sakna er.
Till er som inte var med ikväll men ändå varit med på idiotierna: Tusen, tusen tack och jag kommer att sakna er med lite grann. Faktiskt.

Kram och godnatt! // Anna, jättesentimental ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0