Kort tisdagsresumé

Jag ska jobba i en vecka till. Sen tar jag ut all sparad semester innan jag går på havandeskapspenning. Fanken va ledig jag kommer vara! Fantastiskt! Jag kommer förmodligen att promenera sönder nerverna på Patrik under dessa veckor då jag inte har något att sysselsätta mig med annat än att packa och städa. Bara idag blev han galen av att jag slutade klockan 15.00 och valde att åka hem. Att jag prioriterade lite tvätt och städ mitt på dagen en Tisdag var ett brott i alla rutiners lagar. Nåja, han lär ska få vänja sig.

Mamma har bokat biljetter till Rocky horror show, mycket bra. Kravet från systern är att Patrik skall ikläda sig korsett och nätstrumpbyxor, vilket jag har en känsla av att han inte är helt främmande inför med tanke på mystiska kort från den kommande familjefaderns förflutna, de flesta tagna i Västerås.

Vidare har jag varit en gnällkärring i arbetsgruppen. Att som grupp försöka tala om för företaget hur man tycker, tänker och resonerar är inte alls helt lätt och jag är en jäkel på att inte vilja skriva under på saker jag inte kan stå för, vilket i sin tur har en tendens att kunna slå split i arbetsgruppen istället och det är inte heller bra. Moment 22. Men jag jobbar med så fantastiska människor så jag är inte helt orolig för resultatet ändå.

Appropå jobb håller jag stenhårt tummarna för en toppentjej som söker mitt vikariat. Hon skall visst intervjuas (Magnus! Varsågod) imorgon vad jag förstår. Därmed får jag även träffa min chef  och hon får se mina hemmabutiker en sista gång innan ledigheten. Spännigande.

//Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0