Hotellbaren Quality hotel Luleå 20.00

En något överförfriskad man slår sig ned i ett av de två dinerande sällskapen för kvällen, bestående av en gravid kvinna (ohyggligt vacker) och hennes chef.

Den gravida kvinnan:
"Jag är lessen, men jag och min chef kommer inte ägna dig någon uppmärksamhet eftersom vi samtalar med varandra. Vi kommer alltså inte att prata med dig."

Mannen:
"Det gör inget. Du verka snäll du. Ja känt en tjej som du en gång. Ho va snäll hon. Å stark."

Kvinann fortsätter samtalet med sin chef och ignorerar mannen bredvid samtidigt som hon demonstrativt klappar sin gravida mage och hennes chef till hjälp kommenterar graviditeten.

Mannen:
"Hä e jallafall väldit snällt att ja kan sitt ve je. Du ä så fin och snäll och har skinn på näsan du. Fräsi tjej."

Den gravida kvinnan (i något skarpare ton):
"Nu får du verkligen ursäkta. Jag samtalar med min chef och har ingen lust att prata med dig. Du stör."

Mannen:
"Int jör e nå. Int stör du jag int. Ja känt en tjej som du en gång en fräsi tjej som..."

Kvinnan ignorerar mannen än en gång och berättar för sin chef att det skall bli roligt att träffa butikschef Åke på Torsdag.

Mannen:
"Åke?? E de karln din de?"

Kvinnan:
"Nej han heter Patrik! Och ahn skulle nog inte uppskatta att du satt kvar här."

Mannen:
"Nääääeee, int e de Patrik Gustavsson på berge int? Ja känn ju han."

Kvinnan:
"Nej, du vet inte vem det är. Han är inte från Luleå."

Mannen:
"Jasså. Han ä från Gällivare?"

Kvinnan:
"Nej, inte för att det hör hit men han är från Stockholm..."

Mannen:
"STOCKHOLM??!! Nä nu jävvlar! Int faen e du väl ilag me en stockholmar?? Nä nu tro ja ja brinn upp!"

Här slutar kvällen för de två kvinnorna i sällskapet som i samförstånd tittar på varandra,suckar och bestämmer sig för att sova på varsitt hotellrum. Mannen sitter kvar i baren och spottar och fräser över Stockholmare... En helt vanlig kväll som resande.

Gnatt! //Anna

Kommentarer
Postat av: Elton

Black comedy... Riktigt kul.

2009-03-05 @ 07:29:02
Postat av: Anna

Shit, det är verkligen sant....

Lampan lyser men ingen är hemma..

Är alla så däruppe?????

2009-03-05 @ 08:06:16
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Anna

Motfråga:

Kan verkligen ingen köra bil i Stockholm????



Svaret blir ungefär det samma. Men ibland kan man undra;P

2009-03-05 @ 08:36:44
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Patrik

Jag kan svara på det lilla hjärtat. Många kan köra bil i Stockholm, de flesta bättre än i norrland till å med. Och på min systers fråga: - Nej, ungefär lika många av alkisarna i storstan är dumma i huvudet som av alkisarna på landet.

2009-03-05 @ 09:09:24
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/
Postat av: Anna

Jävla diplomat...

2009-03-05 @ 09:09:43
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0