En liten kvällsanekdot

Min dotter är en rätt bestämd typ, har hon gjort klart för Anna att hon vill somna med tutten i mun eller inom räckhåll (2-3 cm) till munnen så måste det bli så, annars tar det hus i helvete. Så jag smyger upp bakom Anna och tittar på dottern där hon ligger med vårtan 2 cm från munnen, hon sover lätt och vaknar till ibland för att se att allt är enligt henne. Vi tittar på henne och hon öppnar ögonen, hon ser vårtan tittar upp på oss och fyrar av ett snabbt leende, så där lite överlägset, sen blundar hon igen. Vi vet nu mera vem som bestämmer här i hushållet, hoppas jag får gå och lägga mig snart för jag ska upp skittidigt och jobba./Patrik, abdikerat.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va bra att ni vet det nu, för då börjar det mödosamma arbetet med att jobba för att få de små att första att det ÄR föräldrarana som bestämmer!

Det jobbar man på resten av uppväxtiden, faktiskt.

Lycka till!

2009-07-15 @ 09:01:02
URL: http://annalexing.blogg.se/
Postat av: Ampel

Vad ni än gör så kommer ni inte lyckas att få barnen förstå att det är ni som bestämmer, inte ens i vuxen ålder.

2009-07-17 @ 13:08:56
Postat av: Patrik

Våld eller hot om våld, det ska gå.

2009-07-17 @ 14:40:01
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0