Mer politik

Alltså jag blir lite konfunderad, har fått höra här att jag är en flicka som snusar miniportion och dricker cider ist för öl. Så långt allt väl, sen att jag är från huvudstaden spär ju bara på min girly- image. Dessa erfarenheter korrelerar väl med de stereotypa bilder som jag hade innan jag flyttade hit om hur man ska vara för att anses vara en "man" här uppe. Det förefaller vara starka kontraster mellan traditionellt manliga kontra kvinnliga symboler. Jag tar seden dit jag kommer och accepterar mitt öde, om min könsidentitet nu sitter i vad jag dricker eller snusar, må så vara.

MEN, av hävd är norrland ett ganska "rött" område rent politiskt, vidare har Umeå som jag har förstått en stark feministisk rörelse. Hur stämmer detta överens med de klassiska vänsteridialen om att alla är lika värda och alla ska ha lika mycket av allt (grovt förenklat). Min förvirring infinner sig i den markanta åtskillnad som görs mellan manliga och kvinnliga symboler men även av kvoteringstankar och uttalanden om att det ena könet är "mer" värt än det andra (något jag lärde mig när jag idag lyssnade på några O så upplysta unga kvinnor på skolan). Jag blir liksom lite trött, kan vi inte bara kramas/Patrik

Kommentarer
Postat av: emma vit

man måste nästan vara sxe och vegan när man bor i umeå.

2008-09-03 @ 17:15:03
URL: http://emmavit.blogg.se/
Postat av: Patrik

Jag håller oftast med dig fröken, men nu vette fan va du menar!! "sxe" ?? är det bra så är jag på det vet du..

2008-09-03 @ 19:31:03
Postat av: Emo

Jag gillar dina skolkamrater.

2008-09-03 @ 21:36:58
Postat av: Patrik

Nää Jessica det är inte mina kamrater, dom är förvirrade nybörjarstudenter..:-p

2008-09-03 @ 21:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0