En Söndag i vårat nya liv.

Söndag.
Dagens mission: Handla på ICA Maxi (Vår matbutik), laga mat, diska, städa och tvätta samt sköta om huvudet efter ett storpartaj igår (sistnämnda gällandes endast frun i huset)

Gårdagen är förbluffande suddig nu i efterhand och huvud och mage behöver omsorg och kärlek. Och se där.... Jag lever ju nu i ett parförhållande där min Man får den äran att sköta om sånt nu. Lite undrar jag hur länge han kommer vara såhär nykär och göra sånt där fint för mig. Andra par går väl liksom omkring och muttrar åt varandra samt bråkar om småsaker. Ett mission som dagens stora (handla på ICA Maxi) torde te sig ohållbart för de flesta. Vi löste det så att jag fick åka i kundvagnen och Patrik köra. Mycket finurligt.
Vi stannade till vid ICA köket, men tanten hade inte hunnit laga iordning dagens bjudmat, än mindre fixat kärleksmumsen vilket gjorde oss oerhört besvikna. Fast det fanns lite melon som var gratis iallafall.
Sen gick jag runt och läste inköpslista, för en sådan hade vi faktiskt, och försökte förstå hur stormarknader egentligen är uppbyggda. Innan allt det här med samboliv hittade jag till nudelhyllan och det brukade räcka så.
Den här listan frångicks dock lite, ett missöde som kostade mig 800 kronor. Det var alltså handling för EN dag...

På vägen hem ringde en kär vän till mig och bjöd oss på middag ikväll. Vår första riktiga parmiddag, mycket fint. Vi hade ironiserat hela grejjen lite innan och handlat bullar för att kunna åka på parfika men nu skall det ju tydligen bjudas på grillat så kontentan är väl egentligen att allt det där med handlingen var helt i onödan.

Dagens vuxenpoäng:

Storpack tandkräm och ICA-kundkort

Dagens minuspoäng:

Handling för en dag, kostnad 800 spänn.

Annars idag då?
Patrik har läst högt ur en bok för mig, skriven av nån slags journalist som lever på sitt namn och som skriver jättedåligt, vilket gjorde hela upplevelsen av högläsning ännu mer komisk.
Vi har startat denna blogg, TILLSAMMANS, för nåt gemensamt intresse ska man väl ha.
Sen har vi mest hängt och hängt och hängt med varandra. Vi har förstått att vi kanske borde pröva på att lära känna varandra lite, vi ska trots allt bo ihop verkar det som.

Nu tänker jag gå ut i köket och hångla lite.//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0