We want Mc Donalds, no stinking mommyburger!

Idag har jag lovat Isa att vi skall åka till Eskilstuna Zoo. Men en titt på deras hemsida gör mig inte direkt galen av längtan. Dom har dvärgkyckligngar och minagrisar, det häftigaste djuret på listan av asiatiska lejon. Kom igen nu, inte ens riktiga lejon! Vad hände med de vita tigrarna? Noshörningsleguan och Drill fanns där också. Eftersom jag precis som ni inte vet vad dessa djur är så googlade jag. Den förstnämnda är mer ödla än noshörning och den andra är som en mandrill men utan "man" delen. Det hela känns lite som när man ville ha det där märkesplagget som alla andra hade som liten och så får man COOPs variant av mamma med orden "det här är nästan samma sak men hälfTEN så dyr"...
 
Vi återkommer väl med hur vi går till väga./Patrik, mer skeptisk


Kommentarer
Postat av: Syster

Ni behöver verkligen en ny bloggdesign!!!!

2011-06-12 @ 21:31:04
URL: http://ionlywish.wordpress. com
Postat av: Lotta

Efterson jag så fint faktiskt jobbade på Parken Zoo förra sommaren kan jag upplysa om att ingen av de vita tigrarna lever längre. Hanen blev aggresiv och bet ihäl sin hona, han fick flytta till Danmark där han skulle få ett större hängn. När det inte hjälpte mot hans agressivitet avlivade de honom.

2011-06-16 @ 13:01:15
Postat av: Smsa Låna

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2012-01-12 @ 23:57:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0