Tack bvc!

Tack bvc för att jag fick kämpa på barnet sjutusenelva lager kläder, trycka ner henne i sjalen (innan jag knutit kängorna såklart) och vandra i tjugo minuters iskyla. Tack för att ni tillhandahåller skoskydd som är precis för små att trä över vinterkängor. Tack för att ni håller föräldrakurser för gravida så att dom redan innan dom själva har barn mästras in i mammagruppssystemet och tittar snett på en när man inte orkar klä av barnet precis alla kläder man bylsat på det innan. Tack även för att ni bara har en toalett som man delar med mödravårdsmottagningen, speciellt när femtiosju gravida föräldragruppare måste gå på toa stup i ett. Och slutligen vill jag tacka för att ni är så jävla hurtiga när man blir upplyst om att vaccineringen - som var anledningen till att vi skulle dit - redan är gjord. Ett litet extra tack för att ni, när man frågar om hur många vaccinsprutor (och när, hur och varför) ens barn ska ta, svarar med att förklara att et skickar vi kallerser på, det behöver man inte hålla reda på själv... Suck...på så många språk.

//Anna, har varit ute på promenad

Kommentarer
Postat av: Fröken M

det där fick mig verkligen att se fram emot vår föräldra grupp som börjar idag ;)

2010-01-08 @ 08:21:31
URL: http://www.metrobloggen.se/michaelaj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0