Oundvikligt väder.

Oh the joy! Här har jag suttit i flera dagar och beklagat mig över alla töntar som bara pratar om hur kallt och snöigt det är överallt, hur mycket dom fryser och hur mycket vinter vi har för tillfället. Vaddå? tänkte jag, Är det någon som missat att vi har vinter varje år och om man ska ut så gäller det bara att klä sig ordentligt. Tills idag då. Då jag först och främst har på agendan att införskaffa mat till bohaget (Patrik) samt att jag upptäckt att jag missat en tid på bvc för vaccinering, ringt och fått en ny tid idag. Detta innebär utevistelse i sammanlagt någon timmes tid idag och jag jagar upp mig och bävar inför att trotsa kylan idag. Facebookstatusarna tävlar om kallast temperatur. -31 är vinnaren för tillfället, men den vännen bor iofs i norrland. Här vet jag inte hur kallt det är men kallt är det. Bara så att alla vet. Som tur är har jag fått min nya sjal som är lite tätare och då hoppas jag på att Isa värmer mig när vi väl drar oss ut i eftermiddag.

Vidare kanske min bebis börjar hata mig eftersom det känns som att jag titt och tätt nuförtiden knallar upp till vårdcentralen enkomt för att låta någon av tanterna trycka in en spruta i benet på ungen. Det är inte alltför lätt att tänka att hon åtminstone slipper risken att bli svinsjuk.

På nyhetsmorgon igår ringde en orolig mamma in till barnpsykologen och undrade över sin tvååring som uppenbarligen gillade Pippi Långstrump väldigt mycket. Var ungen besatt månne? Och skulle man vidta åtgärder för detta problem? Min undran är: Får verkligen alla skaffa barn?

//Anna, räds köldpromenaden

Kommentarer
Postat av: Tesse

Den här vännen i Norrland har -35 idag!Helt sjukt..

Jag VILL flytta.

2010-01-07 @ 11:29:44
Postat av: Anna

Men fyyyy faaaaen! Flytta!!! (Hit) Minus 35 är inte värdigt... Inte ens för kallhamrade norrländskor som du.

2010-01-07 @ 12:40:28
URL: http://lyckligaparet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0