Ny Nanny och ny lägenhet.

Vi har idag lejt in en finsk Nanny till Isa. Hon var rätt nöjd till en början men efter några vändor i den nya barnstolen tyckte hon att det var dags att inviga den finske farbrorn i skrikfesternas värld - något som uppskattades sisådär av föräldrar och barnflicka. Det hela slutade med att vi fick omorganisera oss i två bilar och jag har nu lagt barnet medans nannyn och pappan inhandlar lunch, öl och underhållningsmaskiner.

Idag har vi köpt den nya lyan och jag är på jakt efter färg och spackel för att kunna påbörja projekt renovering. Detta rum skall tillägnas vår andra nanny, tillika lattevän som för tillfället bor i stockholm fast planen är att få honom att flytta ini det nya rummet med oss så att vi kan bli den storfamilj vi alltid drömt om. Den finska barnflickan och hans sambo kan sälja sin lägenhet i stockholm och köpa sig en herrgård eller två i Munkforstrakten. Det är min plan såhär långt.

Jag bävar lite inför rumsrenoveringen då jag aldrig förr testat på det där med hemmaprojekt. Igår rapade jag upp en del floskler såsom att "underarbetet är 75% av jobbet" men blev synad av maken när han undrade hur många googleträffar jag fått på "Hur man målar ett rum?" (178 000 för övrigt). Men det går nog vägen det med. Och om det inte gör det så spelar det mindre roll nu när det är vi som ska bo där. Jag kommer ju föralltid hävda att alla missöden och felspacklingar, tokmålningar och förödelser är meningen, bara så ni vet. Lägenhetsinnehavarna innan oss var uppenbarligen färgblinda och tonårspojkar förklädda till en white-trash mamma med en förkärlek till silvergrått så jag gissar att vi inte lyckas sämre åtminstone (ta i trä).

Vi återkommer under helgen med lite bilder (kanske) men först och främst skall det spenderars lånade pengar.

//Anna

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vaddå problem med att renovera? Sätt jobbet på Patrik. Han är ju karl (?) och de kan sånt där automatiskt...

2010-01-15 @ 14:45:13
URL: http://jennyandersen.blogg.se/
Postat av: Tesse

Åh va`roligt att renovera! Skulle ha bott närmare så jag kunde hjälpa till;) Men det där kommer du att klara galant, ring om du undrar över nåt som jag kan tänkas hjälpa dig med;)

2010-01-15 @ 18:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0