Marknadsföring AB

Har ni sett den där reklamen för nån salva mot analsprickor? Den är i vilket fall som helst fantastisk. I slutscenen står en ung man och ser suktande in i ett apoteksfönster på analklådemedicinen. Lite drömmande sådär. Och när det ser ut som att han bestämt sig möter han i dörren en ung tjej som bär en genomskinlig påse som uppvisar att hon köpt samma medicin som mannen just trånat efter. Deras blickar möts i samförstånd och dom ler menande mot varandra. Jag tror att dom tänker ungefär "Jaså... Spräckte du tarmen igår du med? Härligt!". En utomordentligt fånig och trivsam reklam.

En mindre trivsam men dock kung över fåniga reklamer är en för sängar. I reklamerna (två, tre olika med samma tema) testar kunder ut sängar och sovställningar och får hjälp av en säljare. Reklamen har ingen poäng mer än att vara fånig tror jag. Jag blir iallafall inspirerad att hålla mig så långt borta som möjligt från butiker vars säljare läser artikulerande, inantill från ett manus, så några sängar hoppas jag inte dom säljer.

//Anna, hinner mest se reklampauser nuförtiden (vilket inte är illa pinkat med tanke på hur mycket reklam som faktiskt sänds).

Ps. Hos grannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0